Babyboom
Babyboom
Kinderwens

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan foliumzuur

1 min
Kinderwens

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan foliumzuur

1 min
Éveil, Santé

Het is heel belangrijk dat je, al enkele weken voor de zwangerschap, zorgt voor voeding die voldoende foliumzuur bevat. Deze vitamine draagt in belangrijke mate bij tot verlaging van de kans op neuraalbuisinfecties zoals open ruggetje (spina bifida).

Foliumzuur tijdens je zwangerschap

Hoewel dit geldt voor alle aanstaande moeders, heeft vooral de volgende groep er alle belang bij te zorgen voor een voeding die rijk is aan foliumzuur: vrouwen die lijden aan epilepsie of aan chronische bloedarmoede, vrouwen die veel diëten gevolgd hebben of die reeds een baby hebben gekregen met een neuraalbuisinfectie.

Welke voedingsmiddelen zijn rijk aan foliumzuur?

  • Voedingsmiddelen die zeer rijk zijn aan foliumzuur: peulvruchten, bindsla, spinazie, sinaasappelsap, ananas in blik, lever, gist en asperges.
  • Voedingsmiddelen die rijk zijn aan foliumzuur:

broccoli, erwten, spruitjes, rode biet, kropsla, avocado, frambozen en braambessen.

  • Andere voedingsmiddelen die foliumzuur bevatten:

wortels, tomaten, groene bonen, maïs, aardappelen, eieren, aardbeien, bananen, pompelmoezen, gedroogde vruchten, granen, melk en brood.

Ontdek nu in onze shop !
Bambix
Rijst groeidrink 1-3 jaar 6x1L
14.99
Kopen
Ontdek nu in onze shop !
Bambix
Rijst groeidrink 1-3 jaar 6x1L
14.99
Kopen
84%
NAN
OPTIPRO 3
13.55
Kopen
MAM
2 in1 elektrische borstkolf en handkolf
159.99
Kopen