Babyboom
Zwanger

Als slapen moeilijk wordt…

Zwanger

Als slapen moeilijk wordt…

Wat kun je doen als je lichaam én je baby je beletten te doen wat je het meest nodig hebt, met name slapen?

Je baby duidelijk maken dat het twee uur 's nachts is, is niet gemakkelijk! En als je dan uiteindelijk een goede slaaphouding gevonden hebt, heeft je kleintje net op dat moment besloten om met zijn oefeningen te starten (ook hij heeft beweging nodig!).

Wat kun je doen als je lichaam én je baby je beletten te doen wat je het meest nodig hebt, met name slapen?

Geef de moed niet op en gebruik onze tips om dit vervelende beestje te verslaan:

  • Verlucht goed je kamer.
  • Zorg voor een comfortabel, maar niet te zacht bed, met kleine kussens ter ondersteuning op strategische plekken.
  • Doe overdag aan lichaamsbeweging, zoals wandelen en zwemmen.
  • Gun jezelf elke avond een moment van ontspanning (vraag raad aan je kinesist).
  • Gebruik een licht avondmaal en zorg dat alles de tijd krijgt om te verteren voordat je gaat slapen.
  • Drink een kopje linde- of kamillethee of een glas warme melk in plaats van gewone thee of koffie.
  • Vermijd net voor het slapen gaan alles wat je ergernis kan geven zoals het analyseren van je facturen of het bekijken van de minder goede schoolresultaten van de oudste!
  • Een ontspannend bad kan wonderen doen.
  • Slaap op je zij, bij voorkeur op je linkerzij.