Babyboom
Zwanger

Het ontbijt tijdens de zwangerschap

Zwanger

Het ontbijt tijdens de zwangerschap

Hij heeft voortdurend nood aan voldoende eten, vandaar het belang om de tijd te nemen voor een goed ontbijt voordat je de dag begint.

Het is al tijd om op te staan. Toegegeven, niemand staat graag op, maar denk aan de baby die in je buik groeit en sinds de dag ervoor niets meer te eten heeft gehad. Hij heeft voortdurend nood aan voldoende eten, vandaar het belang om de tijd te nemen voor een goed ontbijt voordat je de dag begint.

 

Een goed en evenwichtig ontbijt bestaat uit volgende zaken:

  • een graanproduct, bij voorkeur volkoren (brood, stokbrood of havermout),
  • een zuivelproduct (melk, yoghurt, kaas van gepasteuriseerde melk),
  • drank (kruidenthee, water, cafeïnevrije koffie),
  • vetstoffen (boter, margarine),
  • iets suikerrijk (jam),
  • fruit of vruchtensap.

 

Sommigen voelen zich steeds misselijk bij het wakker worden en in dit geval is het moeilijk om 's ochtends van je eten te genieten

Wat je dan kan doen, is starten met een glas water en je rustig op het ontbijt voorbereiden.  Maak een ontbijt aan de hand van onze tips en normaal gaat het dan wel over.

 

Ga daarna vooral niet opnieuw liggen, ook al is de verleiding groot. Zo voorkom je mogelijke spijsverteringsproblemen.